Dieta dla ciężarnych

Zdrowie jest najważniejsze, a żeby móc się nim cieszyć, trzeba, między innymi, odpowiednio się odżywiać. Warto pamiętać o tym na co dzień i wdrożyć w swoim życiu racjonalne żywienie. Są też takie momenty, w których po prostu musimy zrobić to od razu, bo w innym wypadku sporo ryzykujemy.

Chyba najlepszym przykładem jest okres ciąży, w którym niewłaściwe żywienie może zaszkodzić nie tylko naszemu zdrowiu, ale również zdrowiu naszego nienarodzonego dziecka. Przez dziewięć miesięcy, kiedy przebywa ono w łonie matki, jego organizm dopiero się tworzy i to w oparciu o składniki, które dostarczy mu matka. Każdy z nas jest więc chyba w stanie zrozumieć, jak istotne jest to, żeby składniki te były właściwe.

W pierwszej kolejności warto zaznaczyć, że kobieta w ciąży powinna odstawić wszystkie pokarmy i innego rodzaju środki dostające się do jej organizmu, które mogą okazać się trucizną dla dziecka. Chodzi tutaj głównie o popularne używki, czyli o alkohol i papierosy, ale warto się również postarać unikać konserwantów i innych środków chemicznych, które w naszych czasach dodawane bywają do żywności. One nie są ani nam, ani naszemu dziecku do niczego potrzebne.

Nie można zgodzić się z twierdzeniem, że kobieta w ciąży powinna jeść za dwóch, chociaż oczywiście zwiększona ilość pokarmu jest wówczas wskazana. Organizm w tym czasie potrafi lepiej wykorzystać dostarczane mu w pokarmie składniki – jest jakby bardziej chłonny i nic nie marnuje. W jedzeniu warto postawić nie na ilość, ale bardziej na jakość.